Webshop - Handelsbetingelser

Leveringstid

Der kan være op til to uges levering på kunstværker, da de i nogle tilfælde skal hentes hjem fra udstillinger.
Kontakt os, hvis du skal bruge værket hurtigt, f.eks. til en gave.
Levering kan kun ske i Danmark ekskl. Færøerne og Grønland. Evt. ekstra tillæg for ikke brofaste øer.
Hvis leveringen mod forventning bliver forsinket i forhold til aftalt tid, bliver du kontaktet.
Hvis du vil reserve et maleri, så brug ikke webshoppen men ring direkte til os på tlf. 294 16 294.

Din ordre

Når du har gennemført din bestilling i webshoppen, vil du modtage en automatisk ordrebekræftelse pr. e-mail.
Ordrebekræftelsen er ikke en garanti for, at værket er til rådighed.
Vi tager forbehold for, at det værk, du har bestilt, kan være solgt eller reserveret til anden side.
Vi vil under alle omstændigheder kontakte dig hurtigst muligt om bekræftelse af levering.
Køber du for mere end 2.000 kr vil ejendomsretten overgår til dig, når betalingen til Vivis Pryd er gennemført.
Vi bruger postnord som fragtleverandør og sender altid maleriet direkte hjem til dig.

Rammen om dit maleri

Alle malerier er sat i en ramme, som i udgangspunktet vil være pæn og intakt.
Rammerne fungerer som beskyttelse af selve værket, og derfor kan rammen have ridser og hakker.
Det er selve kunstværket, du betaler for og ikke værdien af rammen.

Betaling og fragt

Vi benytter vi os af Stripe.com til at håndtere kortbetalinger.
Du kan betale med VISA eller Mastercard i webshoppen.

Beløbet hæves på dit kreditkort, når vi har sendt bestillingen afsted til dig.
Alle priser er inklusiv moms og afhentning hos Vivis Pryd. Ønsker du, at vi skal sende maleriet til dig, vælger du dette efter du kan klikket på ”til kassen” i indkøbskurven. Fragten koster kr. 100,00. Køber du flere malerier koster det kr. 50,00 ekstra pr maleri.
Vi bruger postnord som fragtleverandør og sender altid maleriet direkte hjem til dig.
Vi tager forbehold for tastefejl, også hvad angår de angivne priser.

Moms

De angivne priser på værkerne er inklusiv moms.
Der er tillagt 5% moms på malerier og 25% på fragt.
Momsen vil altid fremgå af den faktura, du får tilsendt på mail som bekræftelse på dit køb.

Returpolitik

Kontakt Vivis Pryd på e-mail info@vivispryd.dk hvis du fortryder dit køb, og før du returnerer en vare.
Du kan returnere en vare inden for 14 dage efter leveringen. Varen skal være ubrugt og i samme stand som ved modtagelse.
Maleriet skal være pakket forsvarligt ind og gerne i den emballage, som du modtog den i.
Sørg for at vedlægge kontaktoplysninger sammen med returpakken.
Vivis Pryd anbefaler, at du får en kvittering og et pakke-id for returpakken fra leveringstjenesten, da det gør det lettere at følge returforsendelsen, hvis der er behov for det.
Når vi har modtaget varen fra dig, får du pengene retur inklusiv leveringsomkostninger.
Ved returnering af en vare afholder du selv omkostningerne til returnering.
Varen skal sendes med levering til Vivis Pryd, Toftehøj 3, 4160 Herlufmagle, Danmark

Tilbagebetalingspolitik

Du kan returnere en vare inden for 14 dage efter leveringen. Varen kan returneres, hvis den er ubrugt og i samme stand, som da du modtog den.

Tilbagebetalinger
Så snart vi har modtaget og gennemgået din returvare, sender vi en mail om, at vi har modtaget returvaren. Vi informerer også om, hvorvidt returvaren godkendes eller afvises.
Hvis den godkendes, behandles din tilbagebetaling, og pengene sættes ind på dit betalingskort eller tilbagebetales via den oprindelige betalingsmetode hurtigst muligt og senest inden for 14 dage.
Det er dit ansvar at eventuel bankkontonummer til tilbagebetaling er korrekt.

Forsinkede eller manglende tilbagebetalinger
Hvis du ikke har modtaget en tilbagebetaling endnu, skal du tjekke din bankkonto igen. Kontakt derefter din kreditkortudbyder. Det kan tage noget tid, før tilbagebetalingen vises. Kontakt derefter din bank. Der er ofte behandlingstid, før en returbetaling sættes ind. Hvis du har foretaget dig alt dette, og du stadigvæk ikke har modtaget tilbagebetalingen, kan du kontakte os på info@vivispryd.dk.

Fortrolighedspolitik

Ved køb opbevares kundens navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse i 5 år, til brug for oplysning på fakturaen og revision, samt håndtering af eventuel manglende betaling.
Du har ret til at få indsigt i hvilke persondata vi har registreret, samt få dem rettet hvis de er forkerte. Dette sker ved skriftlig henvendelse til info@vivispryd.dk.
Perondata slettes når de jf. ovenstående ikke længere er nødvendige. Ønsker du at få dine Persondata slettet sker det ved henvendelse til info@vivispryd.dk. Persondata slettes dog ikke før 5 år efter registrering jf. ovenstående.
Når du besøger vores webshop, modtager vi også din computers IP-adresse automatisk, så vi kan få oplysninger om din browser og dit operativsystem.

Samtykke
Når du giver os dine personlige oplysninger for at fuldføre en transaktion, bekræfte dit kreditkort, afgive en ordre, træffe aftale om en leverance eller returnering af et køb, giver du samtidig dit samtykke til, at vi indsamler oplysningerne og udelukkende bruger dem til det pågældende formål.
Ønsker du at trække dit samtykke tilbage skal du kontakte os på info@vivispryd.dk.

Trejdepartstjenester
Vores butik hostes af One.com. De leverer den online e-handelsplatform, der giver os mulighed for at sælge vores produkter og tjenester til dig. Dine data gemmes via One.coms datalagring, databaser og den generelle One.com-applikation. De lagrer dine data på en sikker server bag en firewall.
Som hovedregel vil de tredjepartsudbydere, som vi benytter, kun indsamle, bruge og offentliggøre dine oplysninger i den udstrækning, det er nødvendigt for at kunne levere de tjenester, som de yder os.
Visse tredjepartstjenesteudbydere som f.eks. betalingsgateways og andre der behandler betalingstransaktioner har deres egne fortrolighedspolitikker i forhold til de oplysninger, som vi skal levere til dem i forbindelse med dine købsrelaterede transaktioner. I forbindelse med disse udbydere anbefaler vi, at du læser deres fortrolighedspolitikker, så du kan forstå, hvordan dine personlige oplysninger håndteres af disse udbydere.
Vær opmærksom på, at visse udbydere kan være placeret i eller have faciliteter, der ligger inden for en anden jurisdiktion end enten dig eller os. Så hvis du vælger at fortsætte med en transaktion, der involverer tjenester fra en tredjepartstjenesteudbyder, kan dine oplysninger blive underlagt lovene i den eller de pågældende jurisdiktioner, hvor tjenesteudbyderen eller dens faciliteter er placeret. Når du forlader vores butiks websted eller omdirigeres til et tredjepartswebsted eller en tredjepartsapplikation, er du ikke længere underlagt denne Fortrolighedspolitik eller vores websteds Handelsbetingelser.

Links
Når du klikker på links i vores butik, kan du blive dirigeret væk fra vores websted. Vi er ikke ansvarlige for fortrolighedspraksissen på andre websteder og opfordrer dig til at læse deres fortrolighedserklæringer.

Myndighedsalder
Når du bruger dette websted, erklærer du, at du er myndig der, hvor du har bopæl, eller at du er myndig der, hvor du har bopæl og har givet os dit samtykke til, at dine mindreårige pårørende må bruge dette websted.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Vivis Pryd på 29416294 eller info@vivispryd.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen har du følgende muligheder for at klage:
· Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg
· Center for Klageløsning, via Klageportalen for Nævnenes Hus her
· EU-Kommissionens online klageportal. Denne er særligt relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her.
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@vivispryd.dk.

Ændringer af disse handelsbetingelser

Vi forbeholder os retten til når som helst at ændre vores aftalevilkår, hvorfor du bør gennemse dem jævnligt.
Ændringer og afklaringer træder i kraft umiddelbart efter, de er blevet offentliggjort på webstedet.
Hvis vi foretager væsentlige ændringer af denne politik, får du besked om, at den er blevet opdateret, så du er klar over, hvilke oplysninger vi indsamler, hvordan vi bruger dem, og under hvilke forhold, om nogen, vi bruger og/eller offentliggør dem.
Hvis vores butik opkøbes eller lægges sammen med en anden virksomhed, overføres dine oplysninger til de nye ejere, så vi fortsat kan sælge produkter til dig.